Nästa artikel
Premium ”Han vill inte förstå vad jag säger” är en vanlig reaktion efter ett möte mellan en förälder och en pedagog. Hur kan man istället skapa en mer konstruktiv och balanserad dialog om barnets skolsituation och vägen framåt? Special Nest har pratat med beteendevetaren Petra Krantz Lindgren som delar med sig av sina bästa samtalstips.
Petra Krantz Lindgren möter ofta pedagoger och föräldrar som upplever att det uppstår konflikter under möten i förskolan eller skolan. – Jag tror framförallt att det beror på att det är mycket känslor inblandande som är kopplade till mötessituationen. Mötet handlar ofta om ett barn som har det svårt, säger Petra Krantz Lindgren. Det kan till exempel vara att förälderns barn har svårigheter under lektionerna eller är utåtagerande under rasterna. – Ofta har man svårt att s
Liknande innehåll
Annons
Populärt innehåll idag
- Rustar unga vuxna med npf för arbetslivet: ”Ganska hoppfull på sikt”
- Idol-finalisten Margaux Flavet hyllas för sin öppenhet om autism
- Här ges distansundervisning som särskilt stöd: ”Måste ha rimliga förväntningar och inte tro att detta kommer att lösa allt”
- Hon slutade med adhd-medicin: ”Jag har fått bråka med psykiatrin”
- Läs- och skrivkrisen i skolan slår hårt mot elever med autism
- Så här funkar WISC-testet
- Pandas – en autoimmun sjukdom med neuropsykiatriska symtom