Nästa artikel
Premium Gemensamt språk, bättre bemötande och mer kunskap. På Djurgårdsskolan har personalen på lågstadiet och grundsärskolan gått en kurs om neuropsykiatriska funktionsnedsättningar. Utbildningen har redan gett resultat i verksamheten.
En grupp lärare, förskollärare, barnskötare och elevassistenter sitter i ett rum och tittar på en film som handlar om personers upplevelser av neuropsykiatriska funktionsnedsättningar. Det är hösten 2016 på Djurgårdsskolan i Eskilstuna. Under drygt ett år har ett fyrtiotal anställda från lågstadiet och grundsärskolan genomgått en distansutbildning om neuropsykiatriska funktionsnedsättning, arrangerad av Specialpedagogiska skolmyndigheten. Det var specialpedagogen Victoria Trübe
Liknande innehåll
Annons
Populärt innehåll idag
- Psykiaterns bästa tips – så kan föräldrar med egen npf-diagnos hantera vardagen: "Att förmedla sina behov kan vara svårt"
- Förslaget: Skrota läkarintyg för körkort vid adhd och autism
- Ny handbok i specialdidaktik – så kan lärare få fler elever att lyckas
- Inte vanliga utbrott: Så känner du igen autistisk meltdown/shutdown
- Så här funkar WISC-testet
- Allt fler föräldrapakter för en smartphonefri barndom bildas i Sverige
- Stress och trötthet vid adhd och autism – 6 lästips som kan hjälpa