Unga kvinnor drabbas i allt större utsträckning av psykisk ohälsa. Men det är fortfarande få som vågar prata om det. Kosmetikkedjan Kicks har därför startat S.H.A.R.E. Ett långsiktigt initiativ där Kicks tillsammans med Mind och den ideella stödorganisationen Tjejzonen vill bidra till att öka kunskapen om psykisk ohälsa så att fler vågar prata om det – och be om hjälp.
Vid varje såld produkt av Kicks eget märke ur makeup-, hudvårds-, och hårvårdssortimentet får Mind och Tjejzonen en krona. Förutom att bidra finansiellt till Mind och Tjejzonen kommer Kicks bland annat att använda sina kommunikationskanaler för att prata om psykisk ohälsa och hur man kan jobba förebyggande. Mind har dessutom utbildat delar av Kicks personal i psykosocial arbetsmiljö, i ett program som löper långsiktigt över tid.
Liknande innehåll
Populärt innehåll idag
- Autismdiagnos blev vändningen: ”Stolt över att jag tog mig igenom de svåra åren”
- Från rastlös i skolan till skyttekung – bandystjärnan om adhd
- Komma ut i arbete – en utmaning för unga med autism och adhd
- Så här funkar WISC-testet
- Stimmande – ett sätt att bearbeta känslor
- Npf-mamman: "Autismdiagnosen kom som en krasch för mig"
- Dopamin – nyckelspelaren i hjärnans belöningssystem