Nästa artikel
Premium På hennes arbetsplats används ordet ”bipolär” som skällsord. Men tvåbarnsmamman Åsa Vikman har bestämt sig för att sluta skämmas över sin diagnos och hoppas att fler ska vara öppna om psykisk ohälsa.
När läkaren i Australien hissade Åsa Vikmans dagsdos av antidepressiva gick tillvaron åt skogen. Åsa dumpade pojkvännen, dejtade en handfull nya killar, sprättade mycket pengar, betedde sig illa – hon blev kort och gott omdömeslös. När Åsa återvände hem till Sverige kom ångesten ikapp henne, rejält. Snart hamnade hon i pendlingar mellan mörker och överdriven entusiasm, när hon sökte hjälp för tre år sedan fick hon diagnosen bipolär sjukdom typ 2. – Medicinen var semest
Liknande innehåll
Annons
Populärt innehåll idag
- "Jag är psykolog men hade inte hört talas om PDA tidigare"
- Allt mer fokus på samspelet mellan funktion och miljö vid autism och adhd
- Försäkring vid npf-diagnos – ett snårigt skydd
- Så tänker personer med autism om kärleksrelationer
- Terapiformen där känslorna får ta plats
- Gränslösa föräldrakontakter stressar lärare – ny studie
- "De flesta vill hitta en balans och ha kvar spelandets fördelar"