Nästa artikel
Premium Vad tycker eleverna egentligen? Ett nytt kartläggningsmaterial ger barn och ungdomar med npf tillgång till vad de känner och tänker om sin skolsituation. Special Nest har intervjuat specialpedagogen Kristin Backman som brinner för att förbättra kommunikationen mellan lärare och elev.
De flesta elever, oavsett om de har en neuropsykiatrisk diagnos eller inte, är hjälpta av visuellt material i undervisningen. På samma sätt är eleven hjälpt av visuellt stöd också för att förklara för läraren vad hen upplever, tänker och känner. Detta är något som specialpedagogen Kristin Backman och arbetsterapeuten Elin Pettersson från Neuropsykiatrisk support har tagit fasta på. Tillsammans har de utvecklat ett kartläggningsmaterial för elever med npf: dels Skolvardag f
Liknande innehåll
Annons
Populärt innehåll idag
- Idol-finalisten Margaux Flavet hyllas för sin öppenhet om autism
- Hon slutade med adhd-medicin: ”Jag har fått bråka med psykiatrin”
- Rustar unga vuxna med npf för arbetslivet: ”Ganska hoppfull på sikt”
- Här ges distansundervisning som särskilt stöd: ”Måste ha rimliga förväntningar och inte tro att detta kommer att lösa allt”
- Så här funkar WISC-testet
- Läs- och skrivkrisen i skolan slår hårt mot elever med autism
- Pandas – en autoimmun sjukdom med neuropsykiatriska symtom