Nästa artikel
      
    
  Premium Vad tycker eleverna egentligen? Ett nytt kartläggningsmaterial ger barn och ungdomar med npf tillgång till vad de känner och tänker om sin skolsituation. Special Nest har intervjuat specialpedagogen Kristin Backman som brinner för att förbättra kommunikationen mellan lärare och elev. 
      De flesta elever, oavsett om de har en neuropsykiatrisk diagnos eller inte, är hjälpta av visuellt material i undervisningen. PÃ¥ samma sätt är eleven hjälpt av visuellt stöd ocksÃ¥ för att förklara för läraren vad hen upplever, tänker och känner. Detta är nÃ¥got som specialpedagogen Kristin Backman och arbetsterapeuten Elin Pettersson frÃ¥n Neuropsykiatrisk support har tagit fasta pÃ¥. Tillsammans har de utvecklat ett kartläggningsmaterial för elever med npf: dels Skolvardag fÃ
Liknande innehåll
          Annons
          
    
          
        
          Populärt innehåll idag
- Behandling med bumetanid kan vara fördelaktig för vissa barn med autism – enligt unik svensk studie: "Ett värdefullt framsteg"
 - Nytt vårdstöd ska korta adhd-kön till vuxenpsykiatrin
 - Imvi Labs vill förbättra ögonens läsförmåga med VR-teknik
 - Så här funkar WISC-testet
 - Intryckskänslighet vid autism – 7 intressanta lästips
 - Så tänker personer med autism om kärleksrelationer
 - När motorn saknas - om ADD