Nästa artikel
I dag, måndag 9 januari, tar utbildningsminister Gustav Fridolin (MP) emot ett betänkande från regeringens utredning ”Att vända frånvaro till närvaro”. Utredningens syfte är att säkerställa alla elevers rätt till en likvärdig utbildning.
Det är betänkandet ”Saknad! Uppmärksamma elevers frånvaro och agera” från utredningen Att vända frånvaro till närvaro som Gustav Fridolin tar emot i dag. Regeringens särskilda utredare Malin Gren Landell som har haft i uppdrag att kartlägga elevers problematiska frånvaro i grundskolan, grundsärskolan, specialskolan och sameskolan. I uppdraget ingick även att analysera orsakerna till varför frånvaron har uppstått och föreslå hur skolan kan bli bättre på att öka elevers närvaro samt bli bättre på att vidta åtgäder vid frånvaro.
Liknande innehåll
Annons
Populärt innehåll idag
- Regression vid autism – vad vi vet och inte vet
- Svårfångade känslor: Färgkodade akutlappar kan hjälpa personer med autism att sätta ord på ångest
- Hon skriver om livet med tvångssyndrom och kronisk migrän
- Stimma, self care och safe food – kläder inspirerade av npf-vardagen
- Tips: 15 Npf-vänliga julklappar
- Så här funkar WISC-testet
- Dopamin – nyckelspelaren i hjärnans belöningssystem