Nästa artikel
Premium Önskemål om reformerad lärarutbildning med fokus på barn med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar lyser med sin frånvaro. I alla fall när Lärarnas riksförbund debatterar om vad som ska prioriteras för skolan. Special Nest intervjuar Åsa Fahlén, ordförande på Lärarnas riksförbund, och ber henne berätta varför.
Åsa Fahlén kommenterar regeringens satsning på skolan i en debattartikel i tidningen Göteborgs-Posten den 9 september. I artikeln presenterar förbundet fem reformförslag som skulle kosta staten 7 miljarder kronor, alltså hälften av regeringens reformutrymme för skolan. Bland annat föreslås mer investeringar i lärare i utanförskapsområden och att lärarlönelyftet breddas. Men inget av förslagen innebär riktade satsningar mot gruppen elever med särskilda behov, exempelvis barn me
Liknande innehåll
Annons
Populärt innehåll idag
- Autismdiagnos blev vändningen: ”Stolt över att jag tog mig igenom de svåra åren”
- Från rastlös i skolan till skyttekung – bandystjärnan om adhd
- Så här funkar WISC-testet
- Komma ut i arbete – en utmaning för unga med autism och adhd
- Npf-mamman: "Autismdiagnosen kom som en krasch för mig"
- Stimmande – ett sätt att bearbeta känslor
- Dopamin – nyckelspelaren i hjärnans belöningssystem