Nästa artikel
Premium Önskemål om reformerad lärarutbildning med fokus på barn med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar lyser med sin frånvaro. I alla fall när Lärarnas riksförbund debatterar om vad som ska prioriteras för skolan. Special Nest intervjuar Åsa Fahlén, ordförande på Lärarnas riksförbund, och ber henne berätta varför.
Åsa Fahlén kommenterar regeringens satsning på skolan i en debattartikel i tidningen Göteborgs-Posten den 9 september. I artikeln presenterar förbundet fem reformförslag som skulle kosta staten 7 miljarder kronor, alltså hälften av regeringens reformutrymme för skolan. Bland annat föreslås mer investeringar i lärare i utanförskapsområden och att lärarlönelyftet breddas. Men inget av förslagen innebär riktade satsningar mot gruppen elever med särskilda behov, exempelvis barn me
Liknande innehåll
Annons
Populärt innehåll idag
- Kärlek på samma frekvens – därför väljer autister ofta varandra
- Adhd och överrörlighet – slump eller samband?
- Sommarläsning del 3: Underkänslig för sinnesintryck
- Vanliga relationsproblem vid autism – och hur ni löser dem
- Hon löste gåtan "Sveriges farligaste kvinna"
- Tidigare stöd för barn med autism – nytt arbetssätt ger goda resultat i Angered: "Minskar glappet mellan olika instanser"
- Så här funkar WISC-testet