Nästa artikel
Premium Liv, lust och lärande var devisen för L3-programmet i Malmö. Där kunde elever med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar spela musik och läsa upp till gymnasiebehörighet. Special Nest intervjuar grundaren Mikael Svennerbrandt.
Historien tog sin början år 1992. Det var då ett musikprojekt startades i Malmö – i regi av Rädda Barnen distrikt Malmö – där skoltrötta elever fick syssla med musik och spela in egna skivor samtidigt som de läste upp betygen i matematik, svenska och engelska. Mikael Svennerbrandt, som tidigare bland annat hade jobbat som lärare och kurator, grundade programmet. Efter två år togs det över av Malmö stad och blev en del av gymnasieskolans individuella program (IV) – sedermera d
Liknande innehåll
Annons
Populärt innehåll idag
- När det svämmar över – så hanterar du känslostormar hos ditt barn
- Dejting vid adhd – så vänder du utmaningar till styrkor: 6 tips
- Mentalisering – att se sig själv utifrån och andra inifrån
- Hon löste gåtan "Sveriges farligaste kvinna"
- Hallå, känner du inte igen mig? Ansiktsblindhet vid autism
- Sommarläsning del 2: Jag grät hela vägen hem för att någon hade sett mig
- Unik studie följer vuxna med tidig autismdiagnos – och ger röst till osynlig grupp: "De här personerna syns och hörs sällan"