Nästa artikel
Premium Många föräldrar till barn med en neuropsykiatrisk funktionsnedsättning har erfarenhet av otaliga timmar skolmöten. Ofta finns det en ilska, vanmakt och frustration över skolsituationen redan innan mötet startat. Men det finns goda möjligheter att få mötet med de som sitter på makten i skolan att bli konstruktivt, menar Elaine Eksvärd, retoriker.
I kontakten mellan föräldrar och lärare är det inte helt ovanligt att det kan uppstå friktion. Många föräldrar går till attack direkt på grund av att de upplever att de har svårt att bli hörda och förstådda. Rektorer och lärare är vana att bli attackerade och har därför en sköld redan från början. I laddade möten kan det därför ske både personangrepp och härskartekniker. Elaine Eksvärd är retoriker, föreläsare och författare och har bland annat skrivit böckerna H
Liknande innehåll
Annons
Populärt innehåll idag
- Behandling med bumetanid kan vara fördelaktig för vissa barn med autism – enligt unik svensk studie: "Ett värdefullt framsteg"
- Nytt vårdstöd ska korta adhd-kön till vuxenpsykiatrin
- Imvi Labs vill förbättra ögonens läsförmåga med VR-teknik
- När utredningen uteblir – här får patienter med adhd-relaterade svårigheter stöd ändå: "Gruppformatet är superrelevant"
- Hon löste gåtan "Sveriges farligaste kvinna"
- Ny forskning om svårbedömda grupparbeten – kan blyghet tolkas som okunskap?
- Så här funkar WISC-testet