Nästa artikel
Premium Det danska företaget People Like Us säljer hantverksöl och har stora sociala ambitioner. Trots att de inte brygger ölen själva har de kunnat bygga upp sitt varumärke och konkurrera på den kommersiella marknaden. Mer än hälften av de anställda har någon diagnos, till exempel adhd eller autism. Special Nest har intervjuat vd:n Lars Carlsen.
Ölföretaget People Like Us ligger på Vermlandsgade på Amager i Köpenhamn och säljer öl under eget varumärke, trots att de inte har något eget bryggeri. På Jagtvej på Nørrebro har de öppnat en bar där folk kan slinka in för en flaska, med namn som Reclaimed Madness och Spontan Goes Spontan. På Istedgade mitt i Köpenhamn driver de butiken The Social Beer Shop ihop med det danska bryggeriet Mikkeller. Hos företaget arbetar just nu 45 personer och 80 procent av dem har någon diagn
Liknande innehåll
Annons
Populärt innehåll idag
- Autismdiagnos blev vändningen: ”Stolt över att jag tog mig igenom de svåra åren”
- Från rastlös i skolan till skyttekung – bandystjärnan om adhd
- Npf-mamman: "Autismdiagnosen kom som en krasch för mig"
- "Många med adhd har en förskjuten dygnsrytm"
- Allt längre lista med världskändisar som har npf
- Livet med npf: "Har släppt alla idéer om hur en familj bör fungera"
- Så här funkar WISC-testet