Nästa artikel
      
    
  Premium En analytisk ledstång för att beskriva problem och hitta konkreta lösningar. Det är en kort beskrivning av stödmaterialet Levla Förskolan som i dag används inom Umeå kommun.
      2013 inledde psykologen Erik Rova och hans kollegor Anna Boman och Liselott Wihlbäck projektet Levla Lärmiljön i grundskolan i Umeå kommun. Syftet var att utveckla ett stödmaterial för att tidigt förebygga och hantera problemsituationer i skolan och hitta konkreta anpassningar och lösningar. Ordet ”Levla” härstammar från dataspelsvärlden och betyder i princip ”att höja sig en nivå”. Inom ramarna för Levla Lärmiljön utvecklades också ett material specifikt riktat till yng
Liknande innehåll
          Annons
          
    
          
        
          Populärt innehåll idag
- Behandling med bumetanid kan vara fördelaktig för vissa barn med autism – enligt unik svensk studie: "Ett värdefullt framsteg"
 - Imvi Labs vill förbättra ögonens läsförmåga med VR-teknik
 - Nytt vårdstöd ska korta adhd-kön till vuxenpsykiatrin
 - Så här funkar WISC-testet
 - Intryckskänslighet vid autism – 7 intressanta lästips
 - Så tänker personer med autism om kärleksrelationer
 - När motorn saknas - om ADD