Nästa artikel
Premium Goda relationer behöver inte betyda trevlig stämning och frånvaro av konflikter. I stället kan det vara de relationer som håller för motsättningar som hjälper elever och lärare att växa. Det menar Björn Gíslason och Lars Löwenborg som är aktuella med boken ”Relationer för lärande i skolan”. I Special Nests intervju ger de två psykologerna 10 tips till lärare.
– Alla barn går i skolan så det är en spegelbild av samhället. När samhället förändras så förändras också relationerna i skolan. Idag är skolan mångfacetterad och mångkulturell och rymmer mer olikheter än förr. Där är ett sammelsurium av olika människor som ska lära och fungera tillsammans och relaterandet blir intensivt mellan elever, lärare och övriga vuxna, säger Björn Gíslason som är legitimerad psykolog, föreläsare och författare. – Relationer är ett stort
Liknande innehåll
Annons
Populärt innehåll idag
- Behandling med bumetanid kan vara fördelaktig för vissa barn med autism – enligt unik svensk studie: "Ett värdefullt framsteg"
- Nytt vårdstöd ska korta adhd-kön till vuxenpsykiatrin
- Imvi Labs vill förbättra ögonens läsförmåga med VR-teknik
- Så här funkar WISC-testet
- Intryckskänslighet vid autism – 7 intressanta lästips
- Så tänker personer med autism om kärleksrelationer
- När motorn saknas - om ADD