Nästa artikel
Premium När lärare pratar med elever kan de hoppas att kommunikationen leder till en ömsesidighet, men ibland faller det platt. Då behöver de vuxna fundera på hur de gör. I nya boken ”Samtalsmetoder i skolan – förstå och nå fram till dina elever” erbjuder pedagogerna Cajsa Jahn och Malin Reuterswärd konkreta redskap för bättre samtal.
Vuxna pratar för mycket när de vänder sig till barn och det gäller både i undervisning och i samtal, anser författarna till nya boken Samtalsmetoder i skolan – förstå och nå fram till dina elever. Eftersom vissa elever har svårt att ta till sig muntlig information kan det fungera bättre med visuellt stöd. Därför har pedagogerna Cajsa Jahn och Malin Reuterswärd samt psykologen David Edfelt skrivit en bok som fokuserar på samtalsmetoder som även omfattar bilder och symboler. Bok
Liknande innehåll
Annons
Populärt innehåll idag
- Kärlek på samma frekvens – därför väljer autister ofta varandra
- Adhd och överrörlighet – slump eller samband?
- Sommarläsning del 3: Underkänslig för sinnesintryck
- Vanliga relationsproblem vid autism – och hur ni löser dem
- Hon löste gåtan "Sveriges farligaste kvinna"
- Tidigare stöd för barn med autism – nytt arbetssätt ger goda resultat i Angered: "Minskar glappet mellan olika instanser"
- Så här funkar WISC-testet