Nästa artikel
Premium Goda relationer behöver inte betyda trevlig stämning och frånvaro av konflikter. I stället kan det vara de relationer som håller för motsättningar som hjälper elever och lärare att växa. Det menar Björn Gíslason och Lars Löwenborg som är aktuella med boken ”Relationer för lärande i skolan”. I Special Nests intervju ger de två psykologerna 10 tips till lärare.
– Alla barn går i skolan så det är en spegelbild av samhället. När samhället förändras så förändras också relationerna i skolan. Idag är skolan mångfacetterad och mångkulturell och rymmer mer olikheter än förr. Där är ett sammelsurium av olika människor som ska lära och fungera tillsammans och relaterandet blir intensivt mellan elever, lärare och övriga vuxna, säger Björn Gíslason som är legitimerad psykolog, föreläsare och författare. – Relationer är ett stort
Liknande innehåll
Annons
Populärt innehåll idag
- Kärlek på samma frekvens – därför väljer autister ofta varandra
- Adhd och överrörlighet – slump eller samband?
- Vanliga relationsproblem vid autism – och hur ni löser dem
- Hon löste gåtan "Sveriges farligaste kvinna"
- Sommarläsning del 3: Underkänslig för sinnesintryck
- Tidigare stöd för barn med autism – nytt arbetssätt ger goda resultat i Angered: "Minskar glappet mellan olika instanser"
- Pandas – en autoimmun sjukdom med neuropsykiatriska symtom