Nästa artikel
Premium Många skolor har svårt att ge anpassad utbildning till elever med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar. Beteendevetaren Linda Jensen arbetar med en bok som ska underlätta uppgiften för lärare och skolledare.
Linda Jensen, beteendevetare och författare med neuropsykiatri som specialintresse, är inne i slutarbetet med sin bok. Vilse i klassen – om inkludering och andra fallgropar är arbetsnamnet på boken, som beräknas var ute i handeln kommande vår. I boken beskriver hon sin egna metod kallad Funktionstrappan, som ska ge lärare tydliga verktyg att jobba med. "Om vi vill skapa en inkluderande skola så räcker det förstås inte att stoppa in elever med autism och adhd i den. Vi måste också
Liknande innehåll
Annons
Populärt innehåll idag
- Behandling med bumetanid kan vara fördelaktig för vissa barn med autism – enligt unik svensk studie: "Ett värdefullt framsteg"
- Hon löste gåtan "Sveriges farligaste kvinna"
- Ny forskning om svårbedömda grupparbeten – kan blyghet tolkas som okunskap?
- Nytt vårdstöd ska korta adhd-kön till vuxenpsykiatrin
- Intryckskänslighet vid autism – 7 intressanta lästips
- ”Vi är först ut med ett serviceboende helt anpassat för autism"
- Så tänker personer med autism om kärleksrelationer