Nästa artikel

  • En särskild Funktionstrappa ska ge lärararna verktyg till att anpassa undervisningen för elever med npf.

  • Snart släpper Linda Jensen boken "Vilse i klassen" som ska minska kunskapsgapet mellan forskningen och undervisningen i klassrummen.

  • Funktionstrappan, som Linda Jensen har skapat, bygger på fyra steg.

Premium Många skolor har svårt att ge anpassad utbildning till elever med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar. Beteendevetaren Linda Jensen arbetar med en bok som ska underlätta uppgiften för lärare och skolledare.

Linda Jensen, beteendevetare och författare med neuropsykiatri som specialintresse, är inne i slutarbetet med sin bok. Vilse i klassen – om inkludering och andra fallgropar är arbetsnamnet på boken, som beräknas var ute i handeln kommande vår. I boken beskriver hon sin egna metod kallad Funktionstrappan, som ska ge lärare tydliga verktyg att jobba med. "Om vi vill skapa en inkluderande skola så räcker det förstås inte att stoppa in elever med autism och adhd i den. Vi måste också

Premium - tillgängligt för prenumeranter

Teckna prenumeration
Kategorier: 
Skola
Annons