Nästa artikel
Premium Liv, lust och lärande var devisen för L3-programmet i Malmö. Där kunde elever med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar spela musik och läsa upp till gymnasiebehörighet. Special Nest intervjuar grundaren Mikael Svennerbrandt.
Historien tog sin början år 1992. Det var då ett musikprojekt startades i Malmö – i regi av Rädda Barnen distrikt Malmö – där skoltrötta elever fick syssla med musik och spela in egna skivor samtidigt som de läste upp betygen i matematik, svenska och engelska. Mikael Svennerbrandt, som tidigare bland annat hade jobbat som lärare och kurator, grundade programmet. Efter två år togs det över av Malmö stad och blev en del av gymnasieskolans individuella program (IV) – sedermera d
Liknande innehåll
Annons
Populärt innehåll idag
- Ny rapport ger dyster bild av skolsituationen för elever med npf
- Stimmande – ett sätt att bearbeta känslor
- Diagnosen PDA används trots kritik
- Så här funkar WISC-testet
- Varannan vecka vid adhd – så får ni det att funka
- Beskedet: Extra anpassningar ser ut att slopas i skolorna
- Växande intresse för extrem kravkänslighet hos barn