Nästa artikel
Premium Hur kan lärare organisera lektionerna på ett bättre sätt när elevernas behov och förutsättningar ofta skiljer sig åt? Svaret: genom lektionsdesign och differentierad undervisning. I en ny bok ger specialpedagogen och föreläsaren Helena Wallberg handfasta tips på hur lektionsdesign kan se ut i praktiken. Special Nest har intervjuat henne.
För tre år sedan släppte gymnasieläraren och specialpedagogen Helena Wallberg boken Lektionsdesign – en handbok och introducerade då begreppet lektionsdesign. Sedan dess har hon varit ute i skolor och utbildat i arbetssättet. I samband med detta föddes idén till hennes kommande bok Lektionsdesign i praktiken – före, under och efter lektionen, som publiceras den 23 januari. – Pedagoger som jag har träffat har efterfrågat en konkret bok som fördjupar sig i hur man jobbar me
Liknande innehåll
Annons
Populärt innehåll idag
- Nytt vårdstöd ska korta adhd-kön till vuxenpsykiatrin
- Hantera tröttheten: 10 energitips för autistiska personer
- Imvi Labs vill förbättra ögonens läsförmåga med VR-teknik
- När motorn saknas - om ADD
- Extra utmanande tonår
- Djur och ungdomar lär varandra
- Hjärnans dirigent: Ny forskning om exekutiva funktioner vid npf