Nästa artikel
Premium De känner sig annorlunda, är understimulerade i skolan och mår ofta dåligt. Special Nest intervjuar specialpedagogen Mona Liljedahl som arbetar med särbegåvade elever och som är mamma till ett särbegåvat barn.
Mona Liljedahl arbetar som specialpedagog i Stockholm med all slags problematik, inte bara med särskild begåvning. – Allt som har med hjärnans funktion att göra intresserar mig. Exempelvis tycker jag att diagnoser lär oss mycket om inlärning. Elever med svårigheter lär oss att vara goda pedagoger, säger hon. Mona Liljedahl berättar att hon har arbetat med särskilt begåvade elever hela tiden utan att veta om det, precis som alla andra lärare. – Själv började jag dock inte arbet
Liknande innehåll
Annons
Populärt innehåll idag
- Kärlek på samma frekvens – därför väljer autister ofta varandra
- Hon löste gåtan "Sveriges farligaste kvinna"
- "Man kan inte släppa stödet på det sätt som man gör idag"
- Så tänker personer med autism om kärleksrelationer
- Adhd och överrörlighet – slump eller samband?
- Förslaget: Extra undervisning i mindre grupper ska lyfta elever
- Vuxen med npf – Så går en utredning till