Nästa artikel
      
    
  Premium En skola anpassad för elever med npf är en skola som är bra för samtliga. Det menar läraren tillika npf-pedagogen Joanna Lundin som är aktuell med en bok om hur barn kan hindras från att bli skolskadade. "Anpassningar är bra för alla, nödvändiga för barn med npf och inte dåliga för någon", säger hon i en intervju med Special Nest.
      Skolskadade barn, vad betyder detta egentligen? Jo, det är elever som har fått misslyckas gång efter gång, som har blivit tillrättavisade femtio gånger under en skoldag, som har fått sänkt självkänsla – och som till slut ger upp och stannar hemma. Men så behöver det inte vara, berättar Joanna Lundin. – Om man istället skapar tillgänglighet och möter varje elevs behov, så kan hela skolverksamheten utvecklas, säger hon. Skolan planerar dock ofta för att möta majoriteten
Liknande innehåll
          Annons
          
    
          
        
          Populärt innehåll idag
- Behandling med bumetanid kan vara fördelaktig för vissa barn med autism – enligt unik svensk studie: "Ett värdefullt framsteg"
 - Ny forskning om svårbedömda grupparbeten – kan blyghet tolkas som okunskap?
 - Imvi Labs vill förbättra ögonens läsförmåga med VR-teknik
 - Nytt vårdstöd ska korta adhd-kön till vuxenpsykiatrin
 - KAT-kittet hjälper till att identifiera känslor
 - Så här funkar WISC-testet
 - Dopamin – nyckelspelaren i hjärnans belöningssystem