Nästa artikel
Premium Källbrinkskolan har fått uppmärksamhet för sitt elevhälsoarbete – vilket också har bidragit till bättre betyg. Biträdande rektorn Elinor Kennerö Tonner säger att skolan har valt att släppa ”good enough”–mentaliteten som ofta finns inom skolvärlden. De siktar hela tiden på att fortsätta utveckla verksamheten och ge samtliga elever möjlighet att tillvarata sig undervisningen och klara skolgången.
De flesta förändringar som Källbrinksskolan har valt att göra handlar om att genomföra samtal som startar tankeprocesser och skapar ett klimat med högt i tak. Frågor som ”Vem är jag som lärare i förhållande till mina elever?” eller ”Är rättvisa att alla får samma sak eller är rättvisa att man få det man behöver?” har varit centrala i processen.. – Vi har lyckats bra anser vi och får också bekräftelse på det utifrån. Vi har till och med resursskolor specialiserade
Liknande innehåll
Annons
Populärt innehåll idag
- Kärlek på samma frekvens – därför väljer autister ofta varandra
- Adhd och överrörlighet – slump eller samband?
- Sommarläsning del 3: Underkänslig för sinnesintryck
- Vanliga relationsproblem vid autism – och hur ni löser dem
- Hon löste gåtan "Sveriges farligaste kvinna"
- Tidigare stöd för barn med autism – nytt arbetssätt ger goda resultat i Angered: "Minskar glappet mellan olika instanser"
- Så här funkar WISC-testet