Nästa artikel
Premium Ofta är det familjens och skolans agerande som hamnar i strålkastarljuset när problematisk skolfrånvaro diskuteras, men många socialarbetare är rådvilla när ärenden om problematisk skolfrånvaro landar på arbetsbordet. De bokaktuella socionomerna Emma Söderholm och Gisela Appelgren Hansen vill ge ett kompetenslyft.
När det gäller problematisk skolfrånvaro har föräldrarnas och skolans ansvar stötts och blötts, men hur ska egentligen socialtjänsten agera vid ihållande skolfrånvaro? Det försöker socionomerna Emma Söderholm och Gisela Appelgren Hansen reda ut i den nya handboken "Att utreda problematisk skolfrånvaro i socialtjänsten". – Socialtjänsten måste förstå vilka familjer vi möter. Därför har vi utvecklat boken för att göra ärenden hanterbara, vilket skapar en riktning för at
Liknande innehåll
Annons
Populärt innehåll idag
- Autismdiagnos blev vändningen: ”Stolt över att jag tog mig igenom de svåra åren”
- Från rastlös i skolan till skyttekung – bandystjärnan om adhd
- Komma ut i arbete – en utmaning för unga med autism och adhd
- Så här funkar WISC-testet
- Stimmande – ett sätt att bearbeta känslor
- Npf-mamman: "Autismdiagnosen kom som en krasch för mig"
- Forskning: Kamouflering vid autism leder till sänkt livskvalitet