Nästa artikel
Premium När 23-åriga Andrea Holm i januari fick diagnoserna asperger och add bestämde hon sig för att börja blogga om sin vardag och svårigheterna som hon upplever.
Andrea Holm har alltid känt sig udda. I sin blogg återkommer hon till annorlundaskapet, samtidigt som hon säger att det är svårt att beskriva den känslan. – Men om jag ska ge något exempel så har jag svårt för att känna gemenskap med andra och att hänga med i det sociala samspelet. När jag märkte att andra människor inte hade samma problem som mig, så förstod jag att jag helt enkelt fungerar annorlunda, säger hon. Det tog det lång tid för henne att komma fram till att hon s
Liknande innehåll
Annons
Populärt innehåll idag
- "Jag är psykolog men hade inte hört talas om PDA tidigare"
- Så tänker personer med autism om kärleksrelationer
- Pandas – en autoimmun sjukdom med neuropsykiatriska symtom
- Hon löste gåtan "Sveriges farligaste kvinna"
- Mentalisering – att se sig själv utifrån och andra inifrån
- Samir Badran om adhd-diagnosen: "Jag har problem med struktur i mitt liv"
- ”Många vuxna autister behandlas som femåringar”