Nästa artikel
Premium Flytta fokus från att släcka bränder på individnivå till att arbeta förebyggande, strategiskt och främjande med tillgängliga lärmiljöer för alla. I en ny bok föreslår specialpedagogerna Anna Bengtsson och Ida Necovski att dagens föråldrade syn på specialpedagogens roll borde ge vika för en mer modern vision.
Hej Anna! Du har ihop med specialpedagogkollegan Ida Necovski skrivit boken Specialpedagog – med kompetens att utveckla skolan. Vill du berätta litegrann om din yrkesbakgrund? – Jag arbetade länge som 1-7-lärare inom svenska, SO och engelska. 2008 var jag färdigutbildad specialpedagog och har sedan dess haft denna roll. Min drivkraft har varit och är att bidra till att skapa en skolmiljö som är bra för alla elever, och en nyckel för att lyckas med det är att arbeta förebyggande oc
Liknande innehåll
Annons
Populärt innehåll idag
- Nu avslutas projektet för diagnostisk omprövning – 55 av 75 unga vuxna fick sin npf-diagnos borttagen
- Friåkaren Jon Olsson om adhd-diagnosen: ”För mig har det varit mer positivt än negativt”
- Så här funkar WISC-testet
- Socialtjänstlagen – en lag full av gråzoner
- Adhd – fantastiskt, fruktansvärt och alldeles underbart
- Savanter – fascinerande, mytomspunna och sällsynta
- "Eleverna måste veta vad som förväntas av dem för att lyckas"