Nästa artikel
Premium Inför gymnasievalet råder blandade känslor. Förväntan, oro och massor av frågor är något som studie- och yrkesvägledaren Cecilia Ringnér möter i sitt arbete på skolor där elever med neuropsykiatrisk funktionsnedsättning går.
Många föräldrar till barn med särskilda behov hör av sig till studie- och yrkesvägledare med frågor som rör gymnasievalet redan när eleverna precis har börjat högstadiet. Det tycker Cecilia Ringnér är en väldigt bra idé. – Inför gymnasievalet finns det mycket oro, och jag skulle säga att lite av den oron är befogad. Därför kan det vara klokt att inte skjuta upp det till sista terminen i årskurs nio. Många frågetecken kan man räta ut tidigt så att lugnet kan få lägg
Liknande innehåll
Annons
Populärt innehåll idag
- Ny rapport ger dyster bild av skolsituationen för elever med npf
- Varannan vecka vid adhd – så får ni det att funka
- Hyperlexi vid autism: En förbryllande fallenhet för läsning
- Kan yoga gynna ungdomar med adhd?
- Mikaela Jackleus: Så stöttar jag mitt barn med extrem kravkänslighet
- Så här funkar WISC-testet
- Mentalisering – att se sig själv utifrån och andra inifrån