Nästa artikel
Premium Barns hjärnor formas av allt de gör och är med om, inte minst på förskolan där de tillbringar mycket tid. Psykologen David Edfelt har skrivit boken ”Hjärna i förskolan” som handlar om hur pedagoger kan främja barns utveckling och stötta de barn som möter utmaningar i förskolemiljön. För Special Nest berättar han om 7 insikter.
1. Förskolan jobbar med barns hjärnor ”Många barn är på förskolan mer tid än en svensk heltidstjänst för vuxna. Det innebär att de spenderar över 40 procent av sin vakna tid där. Barns hjärnor förändras och påverkas av allt de är med om och det gör att förskolan blir en så viktig del av formandet av barns hjärnor. Man skulle kunna säga att förskolan inte bara jobbar med barn utan också med barns hjärnor.” 2. Hjärnans utveckling ”När vi lär oss saker bildas de
Liknande innehåll
Annons
Populärt innehåll idag
- Björn Rudmans bästa tips för att hantera stress vid adhd
- Unika planer på ny mottagning för autism och självskadebeteende
- Transition – för att förebygga utanförskap
- Nya tyngdtäcken ska bekämpa sömnsvårigheter
- Studiehjälp på universitetet
- Biologisk klocka även för män
- Interoception vid autism: "Annorlunda sätt att förstå inre signaler"