Nästa artikel
Premium Mer kunskap om NPF och bättre anpassningar i undervisningen och läromiljön. Det har varit receptet för Källbrinksskolans högstadium i Huddinge som de senaste åren har NPF-säkrat sin verksamhet.
När Elinor Kennerö Tonner arbetade som lärare i svenska i början på 00-talet möttes hon ofta av elever med särskilda behov – inte sällan personer med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar. Hon såg att det var elever med NPF-problematik på skolan som hamnade efter och bestämde sig redan då för att försöka anpassa sin egen undervisning i klassrummet. Detta perspektiv tog hon med sig när hon år 2012 blev biträdande rektor på Källbrinksskolans högstadium, belägen i Huddin
Liknande innehåll
Annons
Populärt innehåll idag
- Regression vid autism – vad vi vet och inte vet
- Svårfångade känslor: Färgkodade akutlappar kan hjälpa personer med autism att sätta ord på ångest
- Stimma, self care och safe food – kläder inspirerade av npf-vardagen
- Tips: 15 Npf-vänliga julklappar
- Hon löste gåtan "Sveriges farligaste kvinna"
- Stimmande – ett sätt att bearbeta känslor
- Så här funkar WISC-testet