Nästa artikel
Premium Har man svårigheter med de exekutiva funktionerna kan det få stora konsekvenser för läs- och skrivutvecklingen. Hur arbetar man med detta på bästa sätt, och vilket stöd och anpassningar får man tillämpa? Therese Klang är speciallärare och arbetar med elever med npf.
– Många av våra elever har läs- och skrivsvårigheter. Mer än hälften har olika varianter. Therese Klang är speciallärare med inriktning språk och läs- och skrivsvårigheter. Hon är också svensklärare. Hon arbetar på Lunaskolan södra i Stockholm, en resursskola för elever med npf. Hon arbetar med att ta fram strategier för hur lärare ska arbeta med elever som har svårt att nå målen på grund av svårigheter med läsning, skrivning och språkförståelse. Bristande exekut
Liknande innehåll
Annons
Populärt innehåll idag
- Flickor med autism – 8 lästips
- Alexitymi: När känslorna finns men orden saknas
- "Jag hade aldrig klarat av att jobba på ett 9-5-kontor"
- Ansträngt på BUP: Barn med svår psykiatrisk problematik drabbas
- Sandra Ohannesian skildrar livet med autism genom konst och poesi
- Autism under småbarnsåren – så kan förskolan göra skillnad
- Så här funkar WISC-testet