Nästa artikel
Premium Lärarens användning av röstläge, minspel och gester i klassrummet påverkar elevernas inlärning. Detta berättar John Steinberg som är aktuell med boken ”Lärarens kroppsspråk”. ”Genom att bli medveten om ens kroppsspråk kan man lättare få med sig eleverna”, säger han i en intervju med Special Nest.
John Steinberg, fil dr i pedagogik, har arbetat i många år med att studera lärares beteende och vad som gör att vissa lärare enklare får med sig klassen än andra. Han har kommit fram till att lärares kroppsspråk har en viktig betydelse för eleverna. – Elever är blixtsnabba på att bedöma en lärares trovärdighet. Det kroppsspråk du förmedlar påverkar hur eleverna uppfattar dig, säger John Steinberg. I den aktuella boken Lärarens kroppsspråk delar han med sig av konkreta råd
Liknande innehåll
Annons
Populärt innehåll idag
- Behandling med bumetanid kan vara fördelaktig för vissa barn med autism – enligt unik svensk studie: "Ett värdefullt framsteg"
- Nytt vårdstöd ska korta adhd-kön till vuxenpsykiatrin
- Imvi Labs vill förbättra ögonens läsförmåga med VR-teknik
- Så här funkar WISC-testet
- När motorn saknas - om ADD
- Är visuella stöd en björntjänst? Specialpedagogerna bemöter myterna: "Inte handfallen av att det abstrakta blir visuellt"
- Så tänker personer med autism om kärleksrelationer